Algemene verkoopvoorwaarden

Algemene verkoopvoorwaarden

  

(Update : AUGUSTUS 2025 )

Het ondertekenen van een offerte impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden, die als integraal onderdeel hiervan gelden en volledig van toepassing zijn op de contractspartijen.

Nos offres sont valables 15 jours sauf indication contraire sur le devis ; au-delà une possible révision pourra être faite sur demande écrite.

Les contrats ne seront considérés comme définitifs qu’après signature du présent devis par la personne autorisée. En cas de désistement du client après la signature du devis une indemnité de résiliation devra être payée de plein droit à STEFCLEANING. Cette indemnité est fixée forfaitairement à 75% du prix du contrat.

1. Object

1.1. Het contract dekt de benodigde arbeidskosten voor de werkzaamheden (lonen, reiskosten), de gebruikte producten en materiële kosten, met uitzondering van water en elektriciteit.

1.2. De klant dient, vóór aanvang van de werkzaamheden, alle zichtbare en verborgen obstakels op de werf aan de aannemer te melden; de extra kosten die hierdoor voor de aannemer ontstaan, zijn ten laste van de klant.

1.3. Werkzaamheden die niet in de offerte zijn inbegrepen, worden op basis van nacalculatie gefactureerd.

2. Verplichtingen van de partijen

2.1. De klant die een raamreiniging aanvraagt, dient de ramen vrij te maken van alle obstakels (planten, diverse vaste of losse voorwerpen, enzovoort) de versieringen van de ramen te verwijderen (zoals sneeuw, opschriften met schuimspray, slingers, kerstbomen, enzovoort) die tijdens of na feestperiodes (Kerstmis, Nieuwjaar, Pasen, enzovoort) zijn aangebracht, tenzij anders vermeld in de offerte. Indien dit wel inbegrepen is, wordt de bijhorende kost duidelijk vermeld in de offerte.

2.2. Als de hierboven vermelde voorzorgsmaatregelen door de klant niet worden genomen, aanvaardt STEFCLEANING geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade en behoudt zich het recht voor om iedere aanspraak wegens krassen op glas of glas-in-loodramen te weigeren. Bovendien zullen er geen gebroken ruiten worden gereinigd om verdere schade aan het reinigingsmateriaal te voorkomen.

2.3. De werkzaamheden voor het reinigen of wassen van ramen worden met de grootste zorg uitgevoerd door STEFCLEANING. Behoudens overmacht of onvoorziene omstandigheden, is overeengekomen dat STEFCLEANING als enige verantwoordelijk is voor het reinigen en wassen van de ramen zoals vermeld in de offerte, teneinde haar professionele reputatie te waarborgen. Dit kan het schoonmaken van de kozijnen inbegrepen of uitgesloten omvatten, afhankelijk van de gemaakte afspraak.

2.4. Bij het reinigen van een gevel met een hogedrukreiniger of stoomreiniging worden de ramen en kozijnen beschermd met plastic en niet gereinigd, tenzij de klant dit specifiek vraagt en hiervoor een aparte offerte wordt opgesteld. STEFCLEANING is niet aansprakelijk voor waterschade als gevolg van slechte voegen of het verwijderen van stenen voegen. Bij het verwijderen van mos op buitentegels, indien de stenen voegen beschadigd zijn, kan het opnieuw inzanden van de tegels worden opgenomen in de offerte.

2.5 Bij een dakreiniging verbindt STEFCLEANING zich ertoe haar taken met de grootste zorgvuldigheid uit te voeren. Eventuele schade die vóór aanvang of tijdens de werkzaamheden wordt vastgesteld, wordt onmiddellijk aan de klant gemeld. STEFCLEANING maakt gebruik van apparatuur die perfect is afgestemd op het type dak en verplicht zich het dak te reinigen en te behandelen volgens de regels van het vak. Dit omvat onder andere, maar niet uitsluitend, zonnepanelen, ramen en dergelijke. Het spreekt voor zich dat, vanwege de bereikbaarheid, een stoomreiniging van het dak niet kan plaatsvinden onder reeds geïnstalleerde zonnepanelen.

2.6. Eventuele uitvoeringsdeadlines worden opgeschort of beschermd in geval van overmacht, zoals vorst, regen, slecht weer, leveringsproblemen, enzovoort. In dergelijke situaties zal er altijd overleg en onderhandeling plaatsvinden met de klant.

2.7. Alle communicatie van de klant met betrekking tot de uitvoering van het onderhoudscontract dient schriftelijk te gebeuren via een van de door STEFCLEANING aangeboden kanalen, namelijk: e-mail, WhatsApp, SMS, de website of Messenger.

2.8 Elke vertraging in de uitvoering van de werkzaamheden, veroorzaakt door de extra termijnen die door de klant aan andere vakmannen worden toegekend, kan niet worden toegerekend aan STEFCLEANING. In dat geval heeft de klant het recht om het contract te beëindigen met een opzegtermijn van vijftien dagen.

3. Prijs

3.1. De prijzen vermeld in de offerte kunnen door STEFCLEANING worden aangepast vóór elke jaarlijkse verlenging, tijdens de periode tussen het uitbrengen van de offerte en de laattijdige acceptatie ervan, of aan het begin van elk jaar.

3.2. De facturen zijn contant betaalbaar, tenzij anders is overeengekomen.

3.3. Bij het uitblijven van betaling door de klant binnen 8 dagen zonder voorafgaande kennisgeving, zijn er vanaf de dag van verzending van de factuur conventionele vertragingsrente van 15% verschuldigd, zonder dat een ingebrekestelling vereist is. Bij niet-betaling binnen deze termijn is STEFCLEANING bovendien automatisch een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 30% van het factuurbedrag, als contractuele boete voor de schade voortvloeiend uit het te late nakomen van de betalingsverplichting, met een minimum van 75 euro, behoudens de beoordeling van een hogere schade dan dit forfait.

 

4. Vaardigheid

Alle geschillen voortvloeiend uit deze overeenkomst vallen uitsluitend onder het Belgisch recht en worden exclusief voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken van NIVELLES, zelfs in geval van gedingsoverval of samenhang.